Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Bebisen tänkte titta ut?

Av Jessica - 15 mars 2010 09:25

Kan ta och skriva lite om helgen, vi trodde förresten att bebisen tänkte titta ut igår. (;


Lördag, då jobbade Fredrik så Linus och jag gjorde inte så där otroligt mycket på dagen. Tog en prommis till mamma för att jag behövde ha min mobilladdare. Linus och jag gick och gick och gick kändes det som och så gick vi hem också. Linus klättrade upp emellanåt i vagnen för han blev väl lite små tröttis i benen. Blåste rätt kyligt så fort solen inte var framme.

Sen när Fredrik hade slutat så åkte vi och handlade lite till middagen och så där, hem lagade mat och så tittade vi på melodifestivalfinalen.

Sen somnade vi nog rätt fort alla i våran familj.


Någon gång mellan kl 03:00 och 03:30 vaknar jag och känner att jag har värkar. Försöker andas mig igenom dem och ligger och försöker slappna av och bara försöker somna om. Tittar på klockan mellan varje värk och de kommer mellan varje kvart så det var ju inte direkt nära. De fortsätter att komma varje kvart ungefär till fram till straxt efter 06:30, då kommer de exakt var 12e minut. Håller inte i sig så där jätte länge, straxt över en minut bara.

Fortsätter att ligga i sängen och försöker sova och ta det lugnt och får försöka andas in genom näsan ut och genom munnen. Runt 08 blir det värre, då kommer de tätare och gör fruktansvärt ont! Linus har då vaknat och Fredrik är också vaken. Vi ringer upp till förlossningen och pratar lite lätt med dem och ställer lite frågor och så där. Ringer till mamma för att förvarna henne att hon kanske behöver vara barnvakt!

Jag fortsätter att vila och ta det lugnt och Fredrik fick packa Linus väska, min väska och söka fram lite bebiskläder.

Har aldrig sett Fredrik packa saker så fort som han gjorde då. ;P

Men han var inte nervös ett dugg.. HAHHAHA säger jag bara!! :D

Sedan så där runt 11:30 så försvann allt! Ingen värk, inge sammadragningar ingenting var kvar. Allt bara dog ut och så har det varit sen dess. Efter att Linus hade ätit sin lunch och sovit en sväng så gick vi ut på prommis och Linus lekte en massa ute.

(=


Sen så kom ett sms från en bakis Per om middag, han ville äta mAx men jag höll på med klyftpotatis, kycklingfileér och beasås så Fredrik frågade om det dög och det gjorde det så Fredrik och Linus åkte och hämtade honom och sen käkade vi middag och slappade och surrade skit bara. (=


Hade hoppas lite på att bebisen ville titta ut igår fast ändå inte för min faster fyllde år igår och Samira blev jätte stora flickan igår också! Hon blev hela 3 år!!

Tyckte nyss att jag väntade Linus och att jag var barnvakt och att hon somnade i världens snyggaste ställning på mig eftersom min mage var så stor. ;D


Idag vet jag inte vad vi ska göra, har ingen vagn hemma för den är i bilen. Fredrik tänkte att den kunde vara där så vi inte missade den om vi måste åka till bb lite fort. :P

Så lätt att glömma något elller nåt sånt där. :D

Blir väl till att dra ett varv med snabeldraken så fort Linus har somnat, han är ju fortfarande dö rädd för dammsugaren när den är i gång!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards