Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Jessica - 11 februari 2009 18:02

Det blir bara till att vara hemma hela dagen idag, Fredrik hade visst lovat sin far att köra dem ner på stan idag så de kunde gå ut och äta. Så vi kan inte åka ner på stan eller ut till birsta eftersom han ska köra.

Även att Örjan hade köpt spa grejen som vi skulle köpa till Maggi, så nu vet jag inte alls vad vi ska köpa. Har tills på fredag efter middag på mig att komma på och köpa nåt åt henne, så vad kan man köpa till någon som fyller 50?!?!??! Snälla ge mig ett förslag!!


Väntar på att riset ska börja koka så att jag kan börja steka kycklingen nu, Linus har lärt sig att säga pappa förresten, så nu duger inte mamma utan det bara är pappa, pappa, pappa.


 Nu ska lilleman få middag! Fredrik får äran att ge han middag idag.

Imorgon börjar Fredrik sent, då jobbar han 12:15 - 21:15. 

Jippi vad underbart, eller inte..

Jag har städat här hemma idag men det syns inte nu, Linus slänger ut alla sina leksaker över hela rummet.

Gud vad jag önskar att hans rum blir tomt på saker så att han kan flytta in dit, så jag slipper att ha allt i tvrummet!



Av Jessica - 11 februari 2009 15:16

V har inte kommit utan för dörren ännu och jag vet inte riktigt hur det kommer bli med den frågan heller. Får se när Fredrik kommer hem. Han slutar 16:45 men jag tror inte jag har varit med om att han slutar när han ska. 

Linus håller på att få en tand uppe på hans högra sida, man ser den och den kommer förhoppningsvis komma spricka fram vilken dag som helst nu. Han är en liten gnällis nu nämligen och inget duger. Men så fort tanden har kommit fram brukar det vara go Linus igen.

Han ligger ute och sover just nu så jag tänkte nästan passa på att hoppa in i duschen så man har det gjort idag också.

Borde kanske slå igång tvättmaskine som jag har laddat också. Men det ligger massa ren disk upp på den som måste plockas bort först också och det borde Fredrik ta och göra snart.


Måste dra och handla lite ikväll också, måste kköpa välling och bröd. Och kanske borde handla lite mat också, men jag tror vi har rätt mycket kvar i frysen och kylen, men man måste orka titta igenom den också.

Får se vad man gör sen, nu blir det duschen iaf!





Av Jessica - 11 februari 2009 09:35

Grattis Sara på födelsedagen!!!!!!!!!

Hoppas du får världens bästa dag idag! (=


Grattis Maggi på 50 års dagen


Linus chockade mig genom att somna om 06:20 och sova ända fram till 08:10!! Det gjorde jätte mycket, vi fick inte världens längsta dag och nästan 2 timmar mera sömn. De två små timmarna gör så otroligt mycket, allt kändes inte helt jobbigt när man vaknade igen utan man kände sig nästan helt utvilad. (;


Det är riktigt kallt ute idag, nästan -20 står termometern på just nu. Men det är blå himmel och solen skiner jätte mycket.  Kan hoppas på att temperaturen stiger lite så att det blir lite varmare så man vill gå ut.  Ska ta en snabb promenad till mamma och lämna några tidningar som kommer från mormor Anita. Och sen vet jag inte om det ska bli ett tvköp idag också. Får se vad som sägs, jag ska ringa och kolla om tvn är nåt att ha också.


Fredrik slutar tidigt idag också, vilket är helt chockerande. Det har blivit så att han nästan jämt jobbar kväll. Visst det är väl bra för det är en liten mer slant som kommer in till det här hushållet, men är det värt det?

Han missar så mycket eftersom Linus nästan alltid sover för natten när Fredrik kommer hem. Och innan Fredrik åker på jobbet så hinns det inte med så mycket mer än göra i ordning alla och frukost. Så det är jätte synd faktiskt.

Kan hoppas att han hittar något annat jobb som har bättre tider.

Han har sökt atk idag men det lär han inte få ut.


Jag har även upptäckt att det drar på golvet här hemma, det blir nästan riktigt kallt. Linus blir jätte kall om sina små knubbe händerna. Har gått barfota nu och det är nästan så det gör lite små ont i fötterna för att jag har blivit så kall.

Måste hitta källan till varför det är så kallt. Någonstans drar det och jag ska nog gå på upptäcksfärd och inspektera vilket rum som är kallast på golvet.


Nu luktar det inte hallonbåtar här, tror det är dags att gå och byta en blöja och han ska nog få krypa ur pykamasen också!




Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards