Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Jessica - 18 februari 2009 21:05

Linus gick helt själv!!!!!

han tog hela 2  steg innan han ramlade ner!

jag satt i soffan och tittade på tvn och han stod vid mina fötter, fredrik satt på golvet en bra bit bort och linus sträckte upp armarna i vädret och tog 2 steg mot fredrik!

han lyckades göra det när vi båda två tittade på honom!!

åh va glad jag är nu!!!

vill ju att han ska vandra lite så han kanske kan springa av sig all sin energi!

Av Jessica - 18 februari 2009 13:53

Klockan är snart 2 och jag har väl gjort allt jag hade tänkt göra idag.

Linus sitter just nu och äter en liten hårdsmörgås efter hans lunch. Han pratar om allt möjligt när han äter så det skulle vara lite roligt att veta vad exakt det är han säger.

 

Jag känner mig rätt mycket som en mamma åt Fredrik. Vet inte vad jag ska göra heller för att han ska fatta att jag inte tycker det är så jätte skoj att alltid gå och plocka efter honom och tvätta hans tvätt när jag vet att det inte ens är använt! Eller t.ex när man hittar miljoner handdukar på golvet på hans sida vid sängen.

Förstår inte varför han  inte kan torka sig och klä på sig i badrummet på morgonen. För då kanske han skulle kunna hänga upp handduken eller lämna den på golvet som vanligt. Men där lägger man märke till den på en gång i alla fall.


Även fast jag skäller, gnäller och tjatar att han ska ta undan efter sig, eller hjälpa till med disken, tvätten osv så kan han lova att han ska bättra sig. Men efter en dag eller två så är det likadant igen.

Drygt jobbigt är det.


Ne, ska hitta nåt som gör det här bättre, så man orkar.

Av Jessica - 18 februari 2009 10:45

Det blev en sväng på stan med mamma efter att Linus hade ätit sin lunch.

Vi tog bussen ner så vi kunde skynda oss för Sofia väntade på oss.

Vi gick till PoP och kollade och jag har lite besluts ångest över om jag ska vänta med att köpa en ny overall till hösten eller om jag ska köpa en nu. 

Vi har en fleece overall som han alnvänder i vagnen när han sover och så har vi en overall som vi använder när han åker pulka och det snöar ute.

Det är en bävernylon och till den måste han ha skor. 

Vet inte alls hur jag ska göra. Måste fundera lite till innan jag bestämmer mig helt.


Var först upp på lindex och HM för att  köpa body, byxor och en pykamas åt Linus, han behöver ha lite nya kläder för nu börjar faktiskt strl 74 bli lite smått. Inte alla men endel.


Jag köpte också ett par byxor. Gick in, valde en modell, sökte en storlek, hittade, gick till provhytten, testa, tog av och gick och betalade. Kollade aldrig i spegeln där hur jag såg ut i dem utan det gjorde jag hemma ist för det kändes bättre. Sofia var ju med som smakråd och hon sa att det såg bra ut så det var ju bra.

Så nu har jag gjort den delen. Får se om jag tar tag i och köper en tröja eller två framöver också. Fast dem kommer jag inte ens testa utan de får följa med hem först.


Idag snöar det igen! whiee!

Har varit duktig nu redan, jag har plockat undan ren disken som stod på tvättmaskinen. Laddat och startat en maskin tvätt. Vikt ihop den torra tvätten. Lagt Linus ute så han fick somna där ute, han höll på att somna på  golvet framför tvn.

Ska ta och skruva ihop lite lådor till högskåpet som är kvar. 

När Fredrik slutar idag ska vi åka och köpa kakel! yeah!!! Äntligen.


Fredrik var söt igår, han stog vid köksdörren och kollade in i köket och sa: Det kommer nog bli fint när det är klart. Det ser ut som det.


Nej, nu blir det till att skruva

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards