Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Jessica - 3 februari 2009 19:21

Linus vaknade när jag skrev det förra inlägget och han ville då inte somna om. Så det var bara att ta in honom och klä av honom, ringde till mamma och surrade och bokade att vi skulle gå ut med lilleman så han får åka sin älskade pulka.

Mamma kom hit och så fick Linus sin lunch medans mamma och jag fikade lite, sen så på med alla kläder på Linus. Och att ta på honom skor är ju helt värdelöst. Men eftersom han var tvungen att ta den andra overallen när vi ska åka pullka så måste han ha skor. Har tappat bort hans tossor nämligen, eller jag har inte gjort det men lilleman drog av sig den ena någon gång och antagligen slängt den utanför vagnen.. Den är helt borta iaf.


Var ute och små gick i nästan en timme innan vi gick in, höll på att bli en isbit. Linus blev inte glad när vi gick in iaf, han hade nog kunnat varit ute någon timme till. Men det blev lek och bus och lite frukt inne för hans del innan han fick kläder på sig och ut och ligga i vagnen. Sen kom Fia hit efter skolan och så fikade vi lite gotta. (=


haha justja, Linus läste bok med mamma förut, han visade henne hur hon skulle känna och göra med allt. Han tyckte inte att hon var tillräckligt snabb på att läsa, pilla och vända blad så han gjorde allt. (;

Idag har jag diskat, tvättat och även skruvat upp lite skåpluckor!

Dock måste skruvarna dras åt men det kan Fredrik ta och göra tycker jag!

Linus har nyss fått sin gröt så snart är det dags att hoppa ner i badet för honom och sen lite välling och sova.

Kan ju försöka hålla tummarna att den här natten blir lite bättre än de andra nätterna. Dock känner man sig ganska uppgiven att det någonsin kommer att bli bättre, men man kan ju alltid hoppas lite i smyg.


Men neeeeeeeeej, han har hittat en av sina böcker som han har ätit upp snart! hehe, alltid sött med barn som ska äta på saker.. 

tur det var en bok som jag inte tycker om så där jätte mycket :P

Nu ska jag göra badvatten!

Av Jessica - 3 februari 2009 11:29

Det gick bra att ta proverna igår, gick super fort och jag fick dessutom komma in en kvart tidigare också. Aldrig fel när sånt händer, brukar inte hända så otroligt ofta inom sjukvården. (=

Var ner på staden igår för att kolla lite presenter, det är dop i helgen (7e), syrran fyller år på söndag (8e). Andra systers lillpojke Johan fyller ett år (10e), Sen fyller Maggie och Sara (11e). 

Där har vi första hälften av februari, sen så fortsätter det efter den 15e också.. (=

Efter staden så åkte  vi hem och så mötte kjelle oss på konsum så jag fick mina nycklar. Sen blev det middag och bara mys och lek med Linus tills Fredrik kom hem. 

Linus skulle somna i min famn igår så då fick han göra det också, jag hade inte så mycket ork att tjaffsa och hålla på att försöka få honom att somna själv när han annars alltid brukar kunna somna själv. Och dessutom var det otroligt jätte mysigt att bara ha honom nära mig.

Katten blev avis tror jag, för hon kom och la sig på sidan om mig, hon låg även halvt på mig och där låg hon ända tills Fredrik kom hem när jag klev upp och la lilleman i sin säng.

Jag grät en skvätten igår kväll när kissen kom och myste med oss...

grät en skvätt imorse också. Visst anse att jag är en tönt, men jag kan vara det. Hon är lixom min bebis...


Somnade iaf innan Raw började, hade tänkt se det  men tji fick jag. Efter kl 00:30 så har Linus gråtit sig igenom natten, halv sovit halvt varit vaken.. Små drygt faktiskt. Är sjukt seg idag och det känns som det är total gröt i stället för en hjärna upp i huvudet idag. Jobbigt som fasiken. 

Har varit så pigg så att jag har diskat undan allt redan iaf. Så det känns lite skönt...


Tror lilleman är vaken nu, och det går inte, han har inte sovit en timme ännu.. måste lösa det här nu..

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards