Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Jessica - 17 januari 2010 09:56

Måste ju börja med att säga Grattis till Andreas och Mari till deras son Max!

Hade jag inte börjat med att skriva det hade jag glömt bort det igen..



Sjukt trött är jag idag! Har vritit och vänt mig i sängen hela natten känns det som, ville verkligen inte kliva upp när Linus vaknade utan helst bara sova X antal timmar till.

Vaknar ett par gånger och går på toa för att kissa och sen har jag svårt att somna om..


Igår på dagen var vi ute och åkte snowracing med Linus, träffade då Anna som var ute och gick med sin hund. Hon tyckte att jag var stor och jag kan inte annat än att hålla med henne. Känns som man håller på att sprängas och ändå är det så länge kvar.

Fredrik var helt slut efter att ha dragit Linus upp och ner för backen och fram och tillbaka  överallt. Det duger inte längre att bara gå och dra lilleman utan nu ska det gå fort som bara den. Han skrattar och tjuter verkligen av glädje när det går fort.


Efter det blev det hemgång och lunch och sväng sömn åt Linus, själv rensade Fredrik och jag i några skåp som behövdes tömmas. Skönt att äntligen få det gjort och att vi dessutom kastade massa onödiga saker gjorde att det kändes ännu bättre.

Efter det när Linus hade vaknat och vi hade lekt lite så åkte vi till mamma en supersnabbis och hämtade Linus matstol som man hänger på bordet. Sen hämta upp Jens och Anna och åkte till Örjan och Maggi för middag.

Käkade, pratade och hade det mysigt innan vi åkte hemöver, släppte av Jens och Anna hos Maria, sen vidare till ica etta och handla lite.

Sen hem, trodde Linus skulle somna tidigt men inte då. Han hade nog velat vara vaken ännu längre om han fick men vi la han ändå straxt efter 22. Sen sov han till 3, 6 och 8. Så det var inte så superfarlig natt ändå. Tycker bara att han ska sluta med dessa dumheter och vakna mitt i natt flera gånger om.


Idag ska Linus få vara med sin farmor nästa hela dagen själv. Hon ville låna honom och det är klart hon får det. Det är tur för då kanske vi får ordning på lite saker här hemma som måste göras men är otroligt svårt när Linus ska vara med!

Sen kanske jag somnar en sväng och sover 1 timme, vore inte helt fel heller. Har börjat blivit slut i kroppen och det kanske inte är så jätte konstigt heller. Känner att man behöver mera vila  och verkligen få vila själv också utan att bara "ligga på soffan" och ändå hålla ett vakande öga på bustrollet här hemma.


Nej, nu ska skötväskan packas och ungen ska kläs på. (; Bäst man sätter igång med nåt av dem.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards