Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Jessica - 26 januari 2010 17:36

Linus har börjat med en ny grej när vi äter som jag inte alls tycker om. Han har aldrig gjort det när han var mindre för då höll han på att dö och började gråta för han fick lite klet på fingrarna. Nu ska han bara äta med fingrarna och dessutom kladda som bara den!

Mosar maten mellan fingrarna och kasta ner på golvet är så skoj och intressant så han måste göra det miljoner med gånger. Sen är min son så att han bryr sig inte ett dugg om hur mycket vi skäller på honom. Skriker till på honom emellanåt och då skriker han bara tillbaka. Så jag står helt stilla med hur jag ska göra.

Ignorera honom går bra när det gäller andra saker, då blir han ledsen och så kommer han och säger "låt". Och sedan skäms han jätte mycket, men när det gäller maten vet jag inte hur jag ska göra. Han ska också jämt tömma mjölken antingen på bordet eller i maten och grisa runt med händerna också. Vi brukar ta bort mjölken från honom och då forsätter han grisa med händer i maten. Tar vi bort maten så blir det så helt enkelt att han inte äter något mera den dagen och det gör han nog på ren trots också bara därför.

Vill inte bara ta bort maten heller eftersom vi har haft det så kämpigt med maten så nu villl jag att han ska äta nu när jag vet att han äter bra. (=


Så hur gör ni om ni har sånna barn?

Eller hur skulle ni göra om ni fick sånna barn?

Vore glad för all hjälp, tips och råd som jag kan få!!


Det är väl en period just nu men varför har han inte kunna kladdat isf när han var liten fis för då?

Av Jessica - 26 januari 2010 09:12

Här kan vi prata om beslutsångest, kom ut på barnenshus och har bestämt att det blir brion iaf. Väl där ute frågar Fredrik om jag verkligen vill det och jag säger att det spelar väl egentligen inge roll, men vad händer då? Han tar beslutet att vi ska köpa Emmaljungan eftersom det är bättre lift, bättre sele, mycket lättare, lättare att köra och dessutom grymt mycket snyggare. (;


Personalen kände igen oss och skrattade lite lätt och pratade på mera med oss än sist och hjälpte oss att svara på mera frågor. "Som sist när vi pratade så frågade ni det här och nu har vi kollat upp osv" Så sas det från personalens sida utan att vi hade sagt något! Så underbar snällt av  dem tycker jag!!

Sen fick vi sjukt bra pris också! Blev nästan ingen  skillnad alls på priset mellan dem heller!! (;


Fredrik jobbar kväll igen idag, mamma och min kusin ska iväg på spa idag! Jag som hade tänkt ta en prommis till mama och umgås med henne lite. Får se vad vi hittar på att göra ist. Kanske bara  blir hemma och greja också,  får gå ut på eftermiddagen med Linus så han får leka en massa.

Inatt hör jag Linus gråta, första tanke jag fick var nu är kl 05 och vad visar klockan? Jo, den visar 04:48. Det går inte att ta fel på att han ska ha sin förbannade välling kl 5. Han fick grina och gnälla till kl 06 innan jag gav med mig. Men jag pallade inte mera och jag tror inte Fredrik gjorde det heller. Fick vällingen och han somnar om och sover till 8. Så det var skönt det.


Nu tror jag att jag måste gå och rädda några saker i köket, Linus har kommit på att man kan klättra upp på diskbänken!!!

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards