Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

gnäll och klagan

Av Jessica - 18 februari 2009 13:53

Klockan är snart 2 och jag har väl gjort allt jag hade tänkt göra idag.

Linus sitter just nu och äter en liten hårdsmörgås efter hans lunch. Han pratar om allt möjligt när han äter så det skulle vara lite roligt att veta vad exakt det är han säger.

 

Jag känner mig rätt mycket som en mamma åt Fredrik. Vet inte vad jag ska göra heller för att han ska fatta att jag inte tycker det är så jätte skoj att alltid gå och plocka efter honom och tvätta hans tvätt när jag vet att det inte ens är använt! Eller t.ex när man hittar miljoner handdukar på golvet på hans sida vid sängen.

Förstår inte varför han  inte kan torka sig och klä på sig i badrummet på morgonen. För då kanske han skulle kunna hänga upp handduken eller lämna den på golvet som vanligt. Men där lägger man märke till den på en gång i alla fall.


Även fast jag skäller, gnäller och tjatar att han ska ta undan efter sig, eller hjälpa till med disken, tvätten osv så kan han lova att han ska bättra sig. Men efter en dag eller två så är det likadant igen.

Drygt jobbigt är det.


Ne, ska hitta nåt som gör det här bättre, så man orkar.

 
 
Bodil

Bodil

18 februari 2009 17:02

Det är lättare att uppfostra tio barn än att uppfostra en MAN! Lycka till! kram

http://trollmammas.blogg.se

 
Carro

Carro

18 februari 2009 17:41

Tack för din fina kommentar ;) Blev så glad av att få höra att allt kommer att ordna sig till slut... Tack för det vännen ;)

*Kramis

http://Dizzy.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

18 februari 2009 18:31

Om det är till nån tröst kan jag säga att herrn i huset här är EXAKT likadan! Man blir galen!!

http://ceekay.bloggagratis.se

 
m

m

18 februari 2009 23:02

tror att det är nån typisk kill grej de där=)

http://www.mly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards