Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Jessica - 7 september 2009 20:25

Hör och häpna att Linus åt hur mycket lunch och middag som helst! Var så roligt att se det, även att vi fuskade och åt lunchen framför tvn. (;

När han hade vaknat så gick vi ut och så var vi ute tills Fredrik slutade jobbet och kom hem, då var det bara in och laga middag. Fredrik tog på sig att laga maten idag!!! Har nog aldrig hänt förut, alltid jag som måste tjata på honom att laga maten om han ska göra det. Det blev ris, nuggets och kall currylimesås. Riktigt gott blev det!

Jag tog ett bad och gjorde hårinpackning undertiden han lagade maten, trodde han skulle klara av att koka riset själv med riskokaren. Men tror ni inte att han var tvungen att fråga miljoner med frågor bara därför. Tror han gjorde det bara för att jävlas lite. (;


Ligger och kollar på Watchmen nu, ser inte så mycket av den. Orkar inte med en sån film idag, får se om jag slår igång den imorgon på dagen ist..  

Av Jessica - 7 september 2009 15:06

Alldeles nyss kom jag ihåg  varför jag hatar att bo här. Precis för några minuter sedan bara. För exakt kl 15 så satte den där förbannad jävla tutjäveln igång och tjöt så in åt helvete ett par gånger! Linus som låg ute i vagnen blev väckt och var hur jävla rädd som helst.

Att stå ute på balkongen när den där tutan sätter igång det vill man helst undvika. Vi har den nämligen jätte nära oss så det gör nästan lite ont i öronen på en själv när man står där ute. Hur är det då med Linus små öron?!?!

Det är tur att det bara är några minuter och så sällan som det tutar.

Linus verkar väldigt trött fortfarande men jag kommer nog aldrig få honom att somna om igen. Han vägrar släppa min famn för tillfället...


Ska  bli så skönt när vi bestämmer oss för att flytta härifrån, vill verkligen inte bo här. Men har bott här ett helt år fast jag inte har velat så det är väl bara att bita ihop ett par år till... Undra om det är därför man inte orkar bry sig just om hur det ser ut här hemma och göra klart allt bara för man inte trivs?

Köket är inte klart ännu, måste fortfarande fogas, sätta lite silikon efter bänkskivan, socklar överallt, väva klart väggen vi byggde, stätta upp tapeten på ena väggen och skåpen ovanför kyl/frys har vi inte köpt, sen är det nog bara taklisterna kvar som saknas... I Linus rum så är det fortfarande några lister efter golvet som inte sitter fast, de står bara dit lutade fortfarande. Måste fan be min morbror Kjelle eller Bivar komma och ordna det där åt mig. 

Ni borde se våran otroligt snygga taklampa i tvrummet, så snygg så snygg. En sladd med glödlampa häner mitt i rummet bara. Har en skitsnygg lampa som ska upp ovanför bordet men jag behöver hjälp att borra hål där och det är där som det har tagit stopp. Bara för min "karl" att erkänna att han är latast och "jag gör det sen" aldrig kommer hända.

Jag har lärt mig det, jag gör det sen, det är en mening som egentligen betyder: Jag gör det aldrig.


Jahapp, nu ville Linus upp så nu ska jag stänga ner.. 

Av Jessica - 7 september 2009 11:01

Riktigt fin väder ute nu! Vi ska ut och leka lite sedan när Linus har sovit en sväng. Blir spagetti och köttfärssås till lunch, måste äta upp det idag. Bara hålla tummarna att han vill äta idag. Inatt vaknade han bara 2 gånger igen och det var riktigt skönt, så det känns faktiskt som man har fått sovit idag. 


Har en lite halv gnällis här hemma idag, han gråter fast utan tårar. :P

Tjurig som bara den för att han inte fick sitta och slå på datorn, klättra i fönstret. klättra på tvbänken osv.

Förstår inte varför han har kommit på den idén att man ska stå på fönsterbrädan! Slår halvt ihjäl sig när han ramlar ner därifrån.


Hade tänkt cykla upp till mamma idag eftersom det var sånt fint väder, men hon hade annat för sig. Eller rättare sagt, inge barn fick komma dit idag för Sofia skulle göra ordning sitt rum och hon har tömt alla flyttkartonger så de låg över hela lägenheten sa mamma. Men jahapp, mamma som sa igår att jag skulle komma upp så det var ju min plan idag. Drygt när allt bara sprack så där så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Ut till någon lekpark ska vi sen iaf, dock vet jag inte vilken av dem. Har några att välja mellan.


Men åh, nu ramlade Linus ner från sin lilla fotölj också. Så kan det gå när man inte ska sitta normalt utan sitta på armstödet på den och hoppa lite. Bäst jag stänger ner så han får all min uppmärksamhet så han blir nöjd nu. 

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards