Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Jessica - 17 september 2009 19:17

Linus ligger just nu och sover lite, han somnade sittande i Fredriks famn för en liten stund sedan. Han ska få sova i 20 minuter innan vi väcker honom.  Han har känts varm sen vi åt mat, han vägrade äta och han ville knappt ha något och dricka. Sedan har vi fått burit honom för han skulle sitta i famnen, jag håller alla tummar och tår att han inte blir sjuk. Det orkar jag inte med!

Tog tempen straxt efter middagen då låg den på 37 blankt och Linus brukar ligga på 36,3 i normaltemp så jag hoppas att det inte är något.


Själv ligger jag i sovrummet och tittar på tvn medan Fredrik och Linus är i tvrummet. Jag ville nämligen se unga mödrar och det får man göra i fred i sovrummet som tur är. (=


Ligger och funderar på om man ska göra något imorgon eller om man bara ska vara hemma igen. Är lite tråkigt i längden men dock så skönt det har varit att bara vara hemma och pyssla på här hemma utan att behöva stressa på att bli klar med allt och sånt. Skulle behöva rensa i garderoben och lite sånt i både sovrummet och i hallen och kanske gå ner med lite saker till förrådet.

Justja, kanske ska kolla om Frida vill ha lite mera kläder till Zakarias eller om hans kläder räcker än så länge. Har så mycket så det är skoj att systeryster vill ta emot lite kläder från Linus. Tror att endel har Linus fått ärva av Johan så det går väl jämt upp det där. (=


Får se vad som händer imorgon helt enkelt beroende på Linus..

Av Jessica - 17 september 2009 15:29


Idag har jag varit lite mer effektiv än vad jag har varit den senaste veckan. Tungan ute Nu kanske Fredrik uppskattar att jag har gjort lite fast jag egentligen inte tänker göra nåt. (;

  • Tvättat en maskin tvätt.
  • Hängt tvätten.
  • Sorterat och hängt in all den torra tvätten.
  • Startat en diskmaskin.
  • Plockat undan leksaker in till Linus rum.
  • Städat toan.
  • Börjat med maten, skalat potatis och startat plattan.

Förstår inte vart all tvätt kommer ifrån egentligen, tvättlinan räcker inte till alls längre. Men jag slänger igång en maskin så fort tvätten har torkat så det borde inte vara så mycket ändå men alltid så är tvättkorgen överfull.

Skulle väl kanske gå lite snabbare om jag bokade tid i tvättstugan och gick och tvättade där. Då tömmer jag visserligen tvättkorgen på engång men det är så lätt att missa tiden att hämta kläderna och oftast tar jag sista tiden när jag ska tvätta. Då om man kommer någon minut efter 22 så kommer jag inte in förren dagen efter kl 7 när nästa person kommer och tvättar. Då orkar man inte stå nere i källaren och passa att nästa person kommer och inte är sur över att man har glömt tvätten..

Får helt enkelt köpa en till tvättställning! Där har vi lösningen. (=


Idag citruscitronlax och potatis till middag. Var rätt längesen vi åt det så det blir gott, och romsås till det. Tänkte inte krydda så överdrivet med citruskryddan idag för då kanske Linus vill äta med oss också. Han har ätit rätt bra ett par dagar nu så vi hoppas att det håller i sig. Dessutom så har han sovit rätt snällt de senaste nätterna också, inatt vaknade han bara 4 och skulle ha den där jäkla vällingen! Tänk om man kunde stå ut med hans skrika sig less i flera timmar om han inte får vällingen. Då kanske han skulle kunna lägga sig och somna om helt själv. Men när han har skrikit helt hysteriskt konstant i 3 timmar, då orkar man inte längre utan man ger honom vällingen. Dumt kanske, men vad ska man annars göra?... Ska ta tag i saken lite längre fram. Han ska ha slutat upp med de här dumheterna att vakna varje natt innan den nya bebisen kommer. Eller man kan ju hoppas iaf. (;

Av Jessica - 17 september 2009 10:57

Igår var jag till barnmorskan. Som sist  så ska jag få lite mera tider dit än "normalt", men jag behöver fortfarande det. Är livrädd att det ska gå på tok. Jag fick en tid till ultraljudet och efter det så ska vi höras och bestämma lite mera när jag ska komma.

Känns så skönt att få Katarina igen, hon vet allt och dessutom så kommer hon ihåg. Hon frågade även om vad jag egentligen tyckte om att få akut snitt och jag sa som det var, får jag det igen så är det kanon fast inte akut den här gången då. Hon småskrattade och sa att vi pratar om det lite längre fram men du vet att du får det om du vill. Vem är dum så de ligger och plågas när man inte behöver det? (; Nej, det är väl inte riktigt därför utan det är att för säkerhet, då jag slipper mera jobba och hemska förlossningar. Även att jag började gråta när vi pratade om det, trodde att det var över men rädslan kommer rätt ofta numera. Antar att det är massa hormoner som gör det.

De tog 7 st rör blod ur mig! Även att venen gick sönder så det sprutade blod över armen, stolen och på hon som tog proverna. Jag skrattade och sa att det är normalt, brukar liksom bara knäppa till och så kommer det jätte mycket blod ur. Hon bad jätte mycket om ursäkt men alltså, det var inte hennes fel för det kändes inte ens när hon stack in kanylen och hon rörde inte den när den gick sönder utan det blir så ofta när de tar blodprover på mig.

Vet inte vad jag ska säga om mitt blodtryck, som vanligt låg jag på den övregränsen, 144/89 för att vara exakt, hon sa att det får inte gå högre men sen inge mera. Nehepp, jag har alltid högt blodtyck så för mig gör det väl inget.


Linus var hos mamma undertiden jag var där och han somnade när jag åkte därifrån och vaknade när jag kom. (= Hon var väl inte helt överlycklig att hon inte fick vara barnvakt mer än när han sover. Det är så för det mesta, att han sovtid är när vi träffar mamma. (=


Fredrik var och tränade igår efter jobbet med Micke. Tror inte Fredrik tyckte det var så jätte skoj, de tränade brasiliansk brottning? var de så det var?.. Men han har testat och jag tror han kommer stå över framöver :P

Men vet ni? De tar blodprover på mvc nu ang röda hund. För att kolla så att vaccinet verkligen tog så bra ett par år, tror ni inte Fredrik och Katarina började mobba mig för att i Stöde fanns det inte vaccin för det är världens öde osv.

De satt och skrattade säkert 5 minuter åt att jag kommer ifrån Stöde. Haha, jätte roligt tyckte jag och satt där. Inte mitt fel direkt att jag kommer därifrån. :P


"jaha, jag antar att du inte kommer göra glukostbelastningen den här gången heller?" Nej, varför ens fråga :P

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards