Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Effektiv..? Lite kanske. Hoppas det blir uppskattat!!

Av Jessica - 17 september 2009 15:29


Idag har jag varit lite mer effektiv än vad jag har varit den senaste veckan. Tungan ute Nu kanske Fredrik uppskattar att jag har gjort lite fast jag egentligen inte tänker göra nåt. (;

  • Tvättat en maskin tvätt.
  • Hängt tvätten.
  • Sorterat och hängt in all den torra tvätten.
  • Startat en diskmaskin.
  • Plockat undan leksaker in till Linus rum.
  • Städat toan.
  • Börjat med maten, skalat potatis och startat plattan.

Förstår inte vart all tvätt kommer ifrån egentligen, tvättlinan räcker inte till alls längre. Men jag slänger igång en maskin så fort tvätten har torkat så det borde inte vara så mycket ändå men alltid så är tvättkorgen överfull.

Skulle väl kanske gå lite snabbare om jag bokade tid i tvättstugan och gick och tvättade där. Då tömmer jag visserligen tvättkorgen på engång men det är så lätt att missa tiden att hämta kläderna och oftast tar jag sista tiden när jag ska tvätta. Då om man kommer någon minut efter 22 så kommer jag inte in förren dagen efter kl 7 när nästa person kommer och tvättar. Då orkar man inte stå nere i källaren och passa att nästa person kommer och inte är sur över att man har glömt tvätten..

Får helt enkelt köpa en till tvättställning! Där har vi lösningen. (=


Idag citruscitronlax och potatis till middag. Var rätt längesen vi åt det så det blir gott, och romsås till det. Tänkte inte krydda så överdrivet med citruskryddan idag för då kanske Linus vill äta med oss också. Han har ätit rätt bra ett par dagar nu så vi hoppas att det håller i sig. Dessutom så har han sovit rätt snällt de senaste nätterna också, inatt vaknade han bara 4 och skulle ha den där jäkla vällingen! Tänk om man kunde stå ut med hans skrika sig less i flera timmar om han inte får vällingen. Då kanske han skulle kunna lägga sig och somna om helt själv. Men när han har skrikit helt hysteriskt konstant i 3 timmar, då orkar man inte längre utan man ger honom vällingen. Dumt kanske, men vad ska man annars göra?... Ska ta tag i saken lite längre fram. Han ska ha slutat upp med de här dumheterna att vakna varje natt innan den nya bebisen kommer. Eller man kan ju hoppas iaf. (;

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards