Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

sf är inte bra..

Av Jessica - 28 januari 2010 15:03

Har varit hos barnmorskan idag. Tog ett blodprov, blodtryck och blodsocker och lämnade urinprov, justja, fick väga mig också. Blodtrycket ligger på 134/84 vilket är superbra för mig, ska väl "normalt" ligga mycket lägre iaf undertrycket men det är skitsamma eftersom det är kanon för att vara mig!

Blodsockret låg kanon det också och det var väl inte något annat vi hade förväntat oss.

Sen jag blev gravid har jag gått upp hela 5 kg och jag är i v. 30 nu så det är jag mycket nöjd med. Speciellt eftersom jag gick upp så jävla mycket med Linus.

Vi pratade massa om förlossningen och allt sånt och vi bestämde att vi bara ska en vecka i taget innan vi ens tänker på hur vi ska göra. Det är nämligen inte så som det ska med mitt sfmått. Sist jag var där så var det på 30, nu hade de stigit med 4 cm och att ha ett sfmått på 34 är typ 10 cm mer än vad det ska vara! Var inte ens så här stor över magen när jag väntade Linus!

Ska dit igen den 3e februari och mäta och sen ska hon prata med läkaren. Vet inte riktigt vad hon ska prata med läkaren om men jag tror det är om ett  tillväxtultraljud och lite andra saker. Orkar inte ens tänka på det nu utan det får vara, jag kan ändå inte göra något åt det eftersom det inte är jag som har gått upp i vikt så magen har tokväxt.


Uff och fy nu blev det mera funderingar..


Katarina (bm) var så söt, hon tyckte jag skulle sitta riktigt nära henne så vi kunde ge igenom min journal med Linus och jämföra lite med den här nya bebisen och så gick vi igenom förlossningsjournalen. Förlossningsjournalen vet jag inte varför vi gick igenom, enda vi pratade om att den där lilla foten som var ute när jag kom upp till förlossningen. Huvva, tänk om Linus hade fått för sig att försöka komma ut med en fot ur mig i Kalle och Veronicas bil?!?!

Har inte tänkt så långt, men vi pratade om att allt hade gått så fort och att det inte gjorde mig ett dugg utan jag tyckte mera att det var lite skönt eftersom man vill inte föda ett litet barn med en fot vid hans lilla huvud och den andra redan ute ur mig.



Nej, nu blir det ett bad. Jag har ont i alla muskler och leder känns det som. Linus och Fredrik ligger på madrass i tvrummet och kollar på Nicke Nyfiken. Vi börjar bli riktigt förkylda här hemma..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards