Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Äntligen helt hemma!!!

Av Jessica - 29 mars 2010 20:00

Nu är vi äntligen helt hemma, vi blev helt utskrivna idag och vi behöver inte åka upp och ta mera prover eller väga lilltjejen något mera utan numera tillhör vi bvc!! :D


Har varit hemma några dagar men vi har varit tvungen att åka upp nästan varje dag för att ta prover och så där på henne och träfffa läkare som sa samma saker hela tiden. Synd att man träffar så många olika läkare hela tiden istf bara 1 eller 2 st. Hade säkert gått bättre att få reda på saker och ting och det inte var olika hela tiden eftersom alla säger olika saker. Men vi har väl ändå haft tur för det har varit mest 2 läkare som vi ändå har haft, Mattias och Jens. Riktigt snälla och trevliga och dessutom att de mindes oss var väl ändå bäst. (;


Vi har haft besök här hemma, Veronica, Kalle och Noel kom och hälsade på oss i lördags och vi fikade och pratade en massa och så fick vi jätte söta presenter!! Tack så jätte mycket!!

Det var så roligt att se när Linus och Noel lekte med varandra och de var snälla med varandra och kunde till och med leka med samma leksaker utan att det skulle bli bråk. Trodde inte Linus skulle kunna uppföra sig så väl som han gjorde! :D

Tycker att vi ska umgås lite mera snart Veronica!! (=


Sedan på kvällen så kom Danne en sväng också, fick en jätte söt body till Agnes av honom som han hade valt själv till och med!! :P

Riktigt duktigt av honom..

Kände inte direkt att jag var så där super social med honom men jag orkade inte och jag var så trött. Jag tog till och med mig Agnes in till sovrummet och la mig och sov när han var här och hälsade på. Tror Linus uppskattade det så han fick all sin egna tid med Danne helt själv. (;


I lördags på dagen så spenderade vi den mesta tiden uppe på sjukhuset, först på bbhmottagningen som vanligt där de försökte ta en massa blod från Agnes som vanligt men det gick ju inte. Trots att man säger de ska de ändå försöka och försöka fast de ser att hon är helt sönder stucken överallt och de säger att de kommer nog inte få ut något blod från den stackars lilla tjejen.

Vi fick remiss i handen och blev iväg skickad till avd 45 för att ta blodprovet från huvudet.

Var nämligen så att billichecken som de gjorde på henne visade 286 och det hade stigit så jätte mycket sen hon solade så de var väl fundersam om det är något galet med levern eller om det är maten som jag bär med mig överallt till henne som ställer till all gulsot..

Kom till 45an och där är det lunch  precis när vi kommer så vi får sitta ner och vänta och vänta och vänta och vänta lite till.

Sen in och försöka ta blodet, de får inte ut något från huvudet på henne så de försöker med händerna, armen, benet och sist så sticker de henne iaf i foten fast de inte ska göra det eftersom det är för mycket nerver där!!

Lillfisan fick en massa socker undertiden som hon smaskade så gott i sig så jag tror inte hon tog skada av det! :P


När det var klart åkte vi hem till mamma och hämtade upp lillfisen som var där, tror han blev glad att vi kom tillbaka  och inte lämnade honom där igen! :D

Sitter där och inväntar på provsvaret så vi vet om vi var tvungen att komma och sola och ta ännu mera prover där. Då ringer det och de säger att blodprovet inte var lika högt som maskinen visade så vi behövde inte det utan då ville de att vi skulle komma upp idag igen.

Och idag visade maskinen på 255 så gulsoten är ingen fara längre utan nu tycker de att hon går lite segt upp i vikt men hon verkar inte direkt missnöjd med något eftersom hon äter, bajsar och sover och är vaken emellan åt utan att gråta. Enda gånger hon gråter är oftast straxt innan maten eller när vi byter blöja eller klär på henne.


Får se på onsdag när vi ska till bvc och väga, mäta och sånt på henne om det sägs att vi ska ge henne tillägg. Vill inte ge henne ersättning för jag är så rädd att det blir som med Linus, att hon inte kommer ta bröstet innan det är färdigt utan bara ersättningen.

Men man kan inte göra så mycket mer än lyssna och göra som läkarna/barnmorskor osv säger. Måste ändå göra det som är det bästa för Agnes.


Nu ska vi snart se på film här hemma och mysa lite. Försöka få Linus att sitta med mig en sväng ska jag också göra! :D

Åter kommer om inte så många dagar den här gången med lite mera uppdateringar och så där. Ska försöka ta och skriva den där förlossningsberättelsen också så ska ni få läsa vilken skräckförlossning jag hade som gör att jag aldrig mera vill föda barn!


Idag väger Agnes hela 3065 gram!!

 
 
helly

helly

29 mars 2010 23:37

haha förlåt, men det låter nästan som två hundar som träffas ;D

http://helly.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards