Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Jessica - 18 augusti 2009 19:14

Idag så när Linus vaknade så hade Fredrik inte hunnit gå till jobbet, så det hade kunnat blivit tungt där ett tag eftersom Linus gråter helt hysteriskt när Fredrik går utanför dörren. Men jag stängde in mig i sovrummet med Linus, slog på tvn och lekte koja i sängen  vilket gjorde att han glömde att Fredrik var uppe!

Linus vaknar miljoner gånger på nätterna numera, förstår inte varför och jag orkar inte hålla på att försöka låta han stå och tokskrika heller. Blir för trött för det just nu, får låta det vara så några nätter och se om det går över snart.


Runt 10 klädde jag på Linus och mig och packade väskan med blöjer och allt man behöver för dagen. Tog cykelnyckeln och cykelhjälmen åt Linus och gick ut till cykeln. Linus blev helt galet glad när han insåg att vi skulle cykla. Han satt och hoppade och skrattade under hela turen till mamma. Trodde jag skulle dra en vurp eller två när han studsade och gjorde så cykeln studsade också. Var inte beredd på det nämligen. (;

Väl hos mamma blev han sur som bara den och tok skrek för han skulle då inte gå in där! Han försökte klättra upp på cykeln också. Men mamma och jag lurade in honom och då drar han en feting vurp rakt in i elementet så han har världens bula och röda streck i hårfästet fortfarande.


Men han slutade grina rätt fort när vi gick och väckte Fatima och Bodil som hade sovit över där. Kröp ner och myste med Fatima en stund innan mamma sa att det var frukost. Tittade på tvn och surrade skit efter frukost och efter Linus lunch och när han hade lagt sig och somnade så skulle mamma och Bodil dra ner till stan. Jag och Fatima stannade hemma och tittade på massa olika barnprogram. Vi låg i bäddsoffan och myste och Fatima var så snäll så jag fick sova i 40 minuter ungefär. (;

Sen överraskade vi mamma genom att bädda ihop bäddsoffan och lite sånt.

Linus vaknade och sedan var det full rulle och mamma och Bodil kom hem, vi fikade och straxt efter det kom Fredrik och hämtade upp mig och Linus.


Gjorde wokat med kyckling och nudlar idag till middag. Smakade inte så gott, smakade mest bara soja faktiskt. Fredrik skulle avgöra smaken och han tyckte bara att det behövdes lite mera soja hela tiden. Så det slutade med soja smak på allt bara.  Även att nudlarna blev helt överkokta så det inte alls var något gott. Sånt som händer ibland..


Nu håller vi på att kolla på någon film som jag inte minns vad den heter eller nåt sånt. Får se om jag orkar se den eller om jag gör något annat.

Ska ringa mamma först nu och kolla upp lite saker.. 


Undra om min mamma cyklar hit cykeln imorgon eller nåt sånt :D Får kolla det med henne 

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards