Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Jessica - 4 mars 2009 14:53

Det räcker inte med att Linus ska ha 39 graders feber, han som annars har 36,2. Han ska lyckas få sin 8e tand också. Snoret bara rinner och rinner och man märker att han inte tycker om när det rinner iaf. (; Lite sött är det.

Så inget duger idag och ingen heller för den delen.

Det är jobbigt nu, men som tur är så har han lyckats somna ute iaf. 

Fredrik ska åka och handla allt själv idag så vi slipper slita med lilleman.


Det är tungt nu, man börjar bli rätt trött igen.

Av Jessica - 4 mars 2009 10:04

måste berätta om måndagen.

kl 10 var vi på barnkliniken för att ta massa prover på lilleman. Men proverna visade att han inte var allergisk mot något. Vilket vi redan kunde räkna ut. Sen fick vi träffa doktorn, Linus tyckte om honom jätte mycket. Men iaf, det pratades och hade sig och vi ska hämta ut magdroppar åt lilleman som han ska få till natten. Ska köra dem i två veckor och sedan ska vi ringa till läkaren igen. Om det inte har blivit bättre ska vi få komma upp igen och så ska vi göra något annat då. Han sa även att våran remiss kommre finnas kvar där hela tiden så när som helst kan vi åka och få avlastning så vi kan få lite sömn. 

Var jätte skönt att höra. Så vi ska avvakta och se om det fungerar med dropparna.

Sedan iaf så körde Fredrik hem mig och lillen. Linus somnade och jag gjorde mig ordning. Sen mötte mamma och Sofia. Mamma tog Linus och Sofia och jag drog ner på stan en snabbis för att köpa mammas present.

Sen hem, fikade lite när Frida och barnen hade kommit.

Sen runt halv 4 skulle jag gå och sova en liten stund.

Det resulterade i att jag sov till kvart i sju! och då klev jag upp. La mig på soffan, min kusin och hennes karl kom. Jag hejjade på dem och gick och la mig en sväng igen.

Sov typ en halv timme till. Sen klev jag upp. Då kunde jag lätt ha sovit ett tag till men jag kände att jag var tuvngen att gå ut och göra mig klar tills Fredrik skulle komma ocgh hämta mig.


Fatima och Bodil hade kommit också någongång där. Fatima följde med ut och sprang och drog Linus i pulkan. Linus blev super glad. Sen kom Fredrik och hämtade oss och jag åkte hem och sov.


Igår så när jag skulle lägga lilleman ute på balkongen så upptäckte jag att vagnen var i bilen. Shit tänkte jag, eftersom det inte brukar gå att lägga honom inne men jag testade och han sov i nästan 3 timmar!!!! och han hade bara vaknat en gång på natten också!!!!

När han sov så hade jag och mamma bestämmt att vi skulle ut och prompa en liten sväng.

Så när han vaknade klätte jag på honom och tog pulkan och mötte mamma och fia.

Gick en liten sväng bara sen hamnade vi på konsum för att handla fika. (;

Gick hem, fikade och satte upp tavlor. Linus blev tröttis igen och mamma frågade honom om han höll på att bli sjuk för att han var så trött hela tiden.


och gissa vad?? Inatt fick vi vara uppe med honom miljoner gånger för han var brännhet och svettig som fan. Det rann svett droppar på lillkroppen hans!!

Och feber har han fått och det tokrinner snor!!

Gråter gör han hela tiden också.

Vi som hade tänkt vara sociala med folk idag, men vet inte riktigt om det går så bra.

Får se sedan. 

Vi ska iaf iväg och lämna present till Lina kl 18 men sen om vi kan stanna på fika är en annan femma.


Ska hoppa in i duschen snabbt som bara den nu, Fredrik är ledig idag eftersom han jobbar i helgen igen.

Tur i oturen att han är ledig idag eftersom natten var ett rent helvete. Har inte haft en sån här jobbig natt någongång faktiskt.


Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards