Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Jessica - 9 mars 2009 20:29

Inatt ska Linus få sova i sitt rum. Har rensat ut allt därifrån så han kan använda sitt rum.

Men det känns på någotvis att köket blev stökigt igen, bara för jag fick bära in lite saker dit igen. (=

Annars har det väl inte hänt något, har fyllt sovrummet med massa skrot som vi ska köra iväg med på torsdag!

Måset göra det då eftersom Fredrik är ledig då.

Skulle väl egentligen kanske kunna få lägga in allt i grovsoperna, men problemet är att det är kanske hälften och dessutom måste jag ringa till vaktmästaren så han kommer och låser upp åt mig. Och då blev det lite jobbigt.


På något vis har dagen rullat på fast jag har varit ensammen. Har kollat på klockan miljoner gånger och insett att den inte går fortare bara för jag kollar oftarre. Har världens längsta dagar när Fredrik jobbar pisstiderna.


Linus håller på att lägga pussel nu, vet inte vad som är mest intressant, lägga den på plats eller banka med dem eller till och med äta på dem. (;

Sötisen min!!


Han ramlade in i marmorbrädan förut. Så han fick världens bula och kommer bli ett jätte stort blåmärke, men det är väl inget ovanligt. Mamma och Sofia var hit och då upptäckte mamma ett annat blåmärke han hade på kinden.. Fast det har han haft ett tag så det är på väg bort. (=

Han har alltid blåmärken överallt. :D


Han har redan badat och fått pykamasen så det är bara tandborstningen kvar och sedan välling och ner i sängen. Men får se när det blir för hans sömn har varit lite knasig idag.


Av Jessica - 9 mars 2009 11:31

Blir bara hemma och softa hela dagen. Behöver det. Mår inte tipptopp!



Igår röjde jag upp överallt här hemma.

Var inte så mycket att plocka undan så det gick fort. Men jag tog tag i köket! Så högskåpet blev äntligen klart så nu är alla lådor och skåp helt klara. Eller, de är utan handtag men de får de vara för jag har inet hittat några som jag riktigt vill ha.

Men rensade ute allt skräp och alla verktyg och sådana saker som har legat där och skräpat.

Så idag ska jag ta och dammsuga och torka golvet riktigt där inne och sedan sätta in köksbordet!


Jag slängde in en maskin tvätt och vek ihop den torra tvätten och la in den. Diskade allt och plockade undan allt.


Det var Danne som fick vara snäll och komma hit och skruva fast skenorna till trålbackarna till högskåpet.

Var så trångt och bökigt så jag gav upp.

Och det var lite jobbigt att räkna ut vart alla skulle sitta för de skulle få plats och fungera bra.

Blev även så att det blev 3 lådor över som vi inte kommer använda. Inte ännu iaf.


Sen var vi ute en timme med Linus i pulkan så han blev nöjd iaf, och han ville inte gå in direkt heller.

Han kröp omkring fram och tillbaka utan för porten och hade sig.

Men upp byta om på honom och sedan drog vi ut till Birsta.

Gick på Stadium, hittade täckisar för halva priset och en mössa! Så det var skönt!!

Så nu har jag täckisar inför fjällen resan som kommer sista helgen i mars!


Sen åkte vi till BC och väntade in Fredrik. Fredrik kom 17;45 och jag hade tagit fram ett par jeans som han testade, köpte dem åt honom och sedan gick vi till PoP för jag var tuvngen att köpa vantar åt lillen.

Sprang in där och handlade dem och när jag kommer ut därifrån så hör jag Fredrik "klaga" till Kalle för han var tuvngen att vara där.

Men en hel kvart var han tvungen att vara där ;P

Men han var nöjd när  vi gick och verkligen insåg att de stängde när vi gick..

Så nu kan han säga till sina vänner att han har varit tvungen att vara där till stängning om någon klagar. För ingen kan vara värra än honom. ;D

 

Sen hem och laga mat, sedan så tittade vi på wipout. Rätt roligt program, dock inte alls lika bra som jag trodde att det skulle vara. Tyckte det var lite tråkigt att man inte fick ett lite mera sammanhang på tävlingen. Att man bara fick se små delar lixom var lite halvtråkigt.

Men roligt som bara den ändå!!


Ligger i sängen och mår inte helt hundra. Tänkte ligga helt stilla här tills Linus vaknar så jag måste hämta in honom från balkongen. Sen får jag se vad som görs, tanken är ju att flytta in köksbordet och flytta in lillen till hans rum igen.

Men får helt enkelt se igen.


Fredrik jobbar till 21:15 idag igen. Vet att han har lyckats byta bort något kvällspass i veckan så det inte är bara kvällar. Men nedräkning tills bättre tiderna  är i gång iaf. Efter mars är SKA det inte bara vara kvällar.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards