Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Jessica - 2 februari 2010 10:47

Linus är på sitt rum och leker så jag passar på att lägga mig på sängen och läsa lite bloggar och skriva lite här. Lika bra att göra det när man får chansen att vara ensammen vid datorn. Linus har nämligen upptäckt att man kan ju skriva en massa på datorn och att använda musen är hur roligt som helst och speciellt när mamma eller pappa blir halvt galen när man gör nåt.


Idag har vi inget inplanerat, hade tänkt att kanske försöka ta mig till syster men eftersom några av familjemedlemmarna ligger i magsjuka där så tänker jag inte åka dit på en vecka eller två. :P

Jag pallar inte av att bli smittad, så enkelt är det. Klarar inte ens ta hand om Linus när han åker på sånt där snusk.

Vi ska väl ta och gå ut sen någongång när lilleman har sovit en sväng mitt på dagen, måste ut och leka i snön nu när det kommer mera. Det är väl det enda jag vet vi ska göra. Justja, måste boka tvättstugetid också! Vad jobbigt allt blev nu när jag ska sluta tvätta här uppe i lghten, men det är inte så skoj med trasiga kläder så då är det bara att bita ihop och boka tid och hålla den tiden också.


Imorgon har jag barnmorskan igen. Blir lämna urinprov, stick i fingret, blodtryck och sfmåttet. Tror att det är det enda vi ska göra, ja lyssna på lillhjärtat också förstås! (=

Tror mor ska ha Linus undertiden så mitt blodtryck inte skenar iväg eftersom han inte borde få vara ute på allmänaplatser.

Han kan ju inte sitta still och dessutom måste det bara pillas på allt och klättras på allt. Hade varit lite bra om han hade kunnat vara blyg eller bry sig när någon främling säger till honom! Men det kan man ju inte göra, herregud, man slår väl dövörat till så fort någon säger något som man inte vill höra. (;


En sak som är så underbart är att Linus sover hela nätterna nu! Världens bästa lillapojke! Jag som var så orolig att han inte skulle få till nattsömnen innan den nya  bebisen  kommer. (=


Fredrik kanske jobbar kväll, han fick se om han blev tillfrågad på jobbet idag så en person slapp jobba själv. Hoppas lite i smyg att han inte blir tillfrågad men extra pengar är ju aldrig fel! (=


Nej, nu blir det ett blöjbyte och lite pusselbygge eller nåt liknande innan det är dags för lunch och lite vila.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards