Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Jessica - 6 februari 2010 23:39

Imorse vaknade jag innan Linus, så där lagomt runt 7 och hade världens huvudvärk. Det är sällan jag vaknar av att jag har huvudvärk, men nu blev det så. Linus vaknade till en snabbis runt 7:30 och fick lite välling, då somnade han om och fortsatte att sova till kl 10!?!?

Det är så typiskt att det ska bli så där, när han sover superlänge så kan man inte själv sova. Fredrik var världens snällaste och kom med 2 alvedon och ett glas vatten innan han gick på jobbet åt mig, pallade inte av att stiga ur sängen för att hämta det själv. Och han skulle ju ändå gå så det gjorde ju inget. (=


När Linus hade vaknat så åt vi frukost och gjorde oss i ordning för att åka till min stora syster och fika lite med henne och pappa. Pappa kom för att fira hennes 30års dag som hon fyller på måndag. Klev ut och gick ner till bussen, Linus var jätte snäll för engång skull och kunde hålla sig i skinnet tills bussen kom och naturligtvis var det hur mycket pensionärer som skulle med bussen som hade rullatorer, jag hade stått längst tid och väntat på bussen så jag tänkte faktiskt inte vara så trevlig och ta nästa buss. Var även en vagn i bussen innan mig så det blev fullt, som tur var så kunde någon tant och farbror vika ihop sina medans några andra vägrade utan de tyckte att vi med barnvagnar kunde ta nästa buss. Skulle väl vägra bara för att de ansåg att de skulle med före oss.

Bussen blev sen så jag fick springa till nästa buss nere på navet för att hinna med, Linus satt förvånasvärt snällt i vagnen under hela buss turen som tur var för då slapp jag bråka ner han i vagnen för att hinna med nästa buss.


Väl framme vid nästa buss ser jag att det är 2 barn och 1 mamma som sitter där, tänker då tanken att det är säkert 2 vagnar på bussen redan så jag får säkert inte plats, men det var inte så. Utan det satt två barn i 1 vagn och när jag hade klivit på och ställt vagnen brevid vagnen som var där upptäcker jag att det är faktiskt min lillasyster Frida som är är där med sina 2 små busungar. (;

Tror jag var lite stressad så det var därför jag inte kände igen henne. Menar vi har rätt bra kontakt så vi träffas ofta så det var lite konstigt att jag inte såg vilka det var först. (; Kan som tur var skylla på att hon inte såg mig heller först!


Sen mötte vi upp farsan utan för Bodil och så gick vi upp och fikade. Linus härjade på som vanligt och slet och drog i allt och skulle även klättra upp på en sak som katten hade hoppat upp på. Sen att Linus absolut inte får elle rkan klättra upp på den var en helt annan sak. Pappa frågade till och med om det är så att Linus har fått sitt pillande och myror i brallorna efter Fredrik men Fredrik var ju sånt där dumsnällt barn när han var liten så det är inte därifrån heller. Fridas barn däremot de satt där de sa åt dem att sitta och lekte snällt och pillade inte eller slet inte i något.

Efter fikat och massa surr och sånt så åkte jag och syskonen med familj ner på stan. Frida åkte visserligen hem direkt men Bodil, Fatima, jag och Linus gick en liten snabbis på stan tills vi mötte upp mamma och Sofia och åkte hem till dem. Fikade lite mera hos mamma och surrade lite, Linus gjorde allt han inte fick och lite till. Tror lillbuset har kommit på att man kan jävlas och att man kan busa en massa nu!


Fredrik fick komma och hämta mig och Linus när han slutade, hämtade upp Per igen, drog och handlade middag. Hem hit och åt middagen, spelade lite wii och underhöll Linus samtidigt och så körde Fredrik nyss hem Per.

Nu ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis sova länge imorgon med och inte vakna av huvudvärken.

Justja, Linus sov bara max 15 min idag på stan så jag hoppas att inte störde hans fina rytm som vi har fått in nu. Han lär ju vakna skittidigt bara för att Fredrik är ledig imorgon. (;

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards