Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Jessica - 7 februari 2010 22:53

Vad jag var irriterad inatt så där runt kl 03 när det var strömavbrott här, jag vaknade för att jag behövde ju gå på toa i vanlig ordning. Försöker tända lampan vid sängen men det gick inte, försökte slå på tvn så att jag skulle se något alls men det gick ju naturligtvist inte heller. Då kom tanken att det var strömavbrott och så kom jag på den smarta idén att ta mobilen för att lysa mig fram, men tror ni jag hittade den då? Nej, jag fick väcka Fredrik så fick han lysa åt mig. (; Jag som inte vågar gå in på toaletten när det är släkt där inne! Var hyffsat jobbigt kan jag lova!


Idag när vi vaknade så upptäckte vi att det var superfint väder så vi käkade frukost rätt fort och sedan klädde vi på oss. Undertiden vi höll på att klä på oss ytterkläderna ringde morsan för hennes man behövde hjälp att få igång bilen. Så vi gick till bilen och åkte hem till mamma. Linus, jag och mamma var ute undertiden de höll på att ordna med bilen och sånt.

Linus tyckte det var jätte roligt att förstöra alla små snögubbar vi gjorde! (=

Mammas man åkte och jobbade och vi andra gick in och fikade lite. Sen hem och käkade lunch, Linus åt som aldrig förr. Kanske beror det på att det var lax och potatis eller så var han bara så hungrig. (; Misstänker att det var laxen för han pillade bort potatisen när han var mätt och åt upp varje smula lax han hittade!

Sen somnade han och jag bakade mackabröd så vi har veckan ut! Så jag hoppas att det är lika gott som det ser ut!


När Linus hade sovit klart så åkte vi och plockade upp Per, drog till Ica Maxi och handlade till middagen, hem lagade mat, åt och sen har vi spelat lite wii.

Per och jag spelade lite Mario Kart och sen spelade jag,Fredrik och Per new super mario. Riktigt roligt är det, Linus höll på att grejja med sina bilar och klossar under hela tiden så det var superbra! Han är så duktig på att leka själv. Ibland då kommer han och då  leker man med honom en stund så är han nöjd och går och leker vidare för siig själv igen.


Fredrik var snäll och körde hem Per och jag skickade med en matlåda eftersom det blev så mycket mat över. Jag tror alltid att det ska bli för lite mat när jag lagar men på någotvis blir det alltid tvärtom. (;

Nu håller jag på att vänta på att Linus ska somna, han har hållt på att böka upp och ner i sängen och grejat sen 22:15. Och klockan är ju över 23 nu så han borde väl ge sig snart toch sova en stund. Tur han inte gråter och gnäller utan det är mest upp och ner bara och så kommer han ut till hallen och surrar lite och så man säger bara god natt och går in med honom igen och lägger han. Sen efter 5 minuter är det samma visa igen, fast oftast säger vi inget till honom utan bara lägger ner honom och efter X gånger så sover han. Igår däremot så var det nog bara 2 gånger jag behövde gå in till honom och sen sov han!


Nu tror jag seriöst han sover, bäst jag gör ordning mig själv för natten nu, Fredrik är visserligen på toa så jag får vänta på honom först.

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards