Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Redan fått tiden till ultraljudet

Av Jessica - 5 februari 2010 12:24

Linus bäddade ner sig själv i min säng och tvär somnade idag igen. Så jag tänkte lägga mig och vila jag också, kommer på att jag ska ringa till morsan först och surra lite. När jag pratar med henne går jag ner och hämtar posten.

Vad ligger i brevlådan om inte den nya tiden till ultraljudet. Snabba ryck eftersom jag var hos bm i onsdags och remissen skickades då. Fick även en läkartid efter det och det känns lite konstigt för jag visste då inget om det. Men det blir säkert bra ändå.. Men varför läkar tiden?


Så den 11 kl 14 blir det de 3e ultraljudet som vi ska på. Sitter och funderar på om vi ska fråga om vi kan se vilket kön det är den här gången eller om vi ska hålla på det den här gången! Är ju så sjukt nyfiken så det är lite jobbigt. (;


Gud, jag är så trött så jag nästan somnar sittandes. Vilket är jätte jobbigt, funderar på om man ska ligga på soffan och halv sova eller om jag ska krypa upp hos Linus i sängen. Men om  man ligger i sängen finns risken att vi båda sover lite för länge så det är inte så bra. Men så skönt det skulle vara och det är ändå helg nu. (; Får se vilket av dem jag gör!


En sväng på toan innan jag bestämmer mig vart jag ska ligga och sova. Vilket problem man har. (;

 
 
Jossan

Jossan

5 februari 2010 13:20

Läkartiden är för att få veta vad som sågs på UL..
Själva ultraljudet utförs ju bara av en sköterska och dem får ju inte säga något utan istället får en läkare titta på bilderna och sedan berättar han/hon hur det ser ut =)

Vi gjorde ju 9 UL på Lily för att hålla koll på njurarna och efter varje fick vi sitta med en läkare som berättade ungefär samma sak som sköterskan sa så egentligen är det bara onödigt, men det är väl en säkerhetsgrej ifall att sköterskan skulle se fel och ja du vet =)

http://jossanwilhelm.blogg.se

 
Ewa

Ewa

5 februari 2010 15:18

Men har inte kvinnokliniken gått ut med en policy om att de inte meddelar könet alls längre? Se info här, t.ex: http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=4409&Itemid=98

Jag tycker det hör till att vara nyfiken i 9 månader;)

http://elcas-egna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards