Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Hur tänker han och hur länge orkar man?

Av Jessica - 6 mars 2009 13:11

Blir så arg och irriterad på Fredrik mest hela tiden.

Han har en sån konstig syn på saker och ting numera.

Fattar inte vart fan han har fått det ifrån, för han hade inte så förut när vi pratade om saker och ting.

Eftersom jag är mammaledig så är det jag som ska tvätta, städa, diska, laga mat,  Han ska jobba och tjäna pengar.

Men hade jag haft ett jobb så skulle det ändå vara jag som är hemma och är mammaledig.

För det är kvinnor som ska vara hemma och ta hand om allt.

Och det är ju faktiskt som ska sköta hemmet och inte mannen.


Är det så att jag är sjuk och inte kan ta hand om Linus så skulle det vara så att jag måste ordna barnvakt åt honom för Fredrik anser inte att han ska Vaba (vård av barn). 

Förstår inte hur han kan tänka något sånt, det är likadant ang vad barnbidraget ska gå till. 

Eftersom barnbidraget går in på mitt konto så ska jag handla all linus mat, blöjor och välling. Och det tycker jag också att det ska vara men Fredrik tycker att jag ska även handla alla kläder och alla andra saker som behövs. För Fredriks pengar ska inte gå till sånt. 

Och säger jag att vi kan ändra så att Fredrik får barnbidraget så får han se hur långt det räcker. Men då kommer han med någon annan ursäkt.


Blir bara så irriterad så jag kokar inombords.

Vem har sagt att jag vill vara mammaledig hela tiden?!?

Menar, det är ju så otroligt roligt att bara vara hemma och inte göra något annat än bara passa lilleman.

Visst, jag älskar att vara med honom och jag vill bara vara med honom. MEN jag vill inte alltid bara vara med honom, jag vill hellre komma ut bland folk och träffa lite andra människor och kunna ha ett normalt samtalsämne också.

Att bara gå hemma hela tiden är pisstråkigt.

Att jag dessutom måste göra dubbla jobb eftersom karln inte kan göra som han ska tar musten ur en. Energin går åt på Fredrik, att jag ska vara irriterad hela tiden eftersom jag måste göra dubbla jobb.


Tanken har slagit mig många gånger att nu tar jag Linus och mitt pickochpack och flyttar så Fredrik får inse hur det är att sköta ett hushåll.

Var ju borta förra sommaren en vecka och då hade inte posten ens tagit in under hela tiden. Så jag skulle vilja att han lär sig.

Senast igår kväll sa jag det till honom. Eller, jag sa det imorse också. 

Nåt måste ske för att det ska hända något.

Får se hur länge man orkar stå ut. Jag har sagt den här månaden ut.

Sen flyttar jag fast vi ändå är tillsammans och så får det ta den tid det tar för honom att lära sig.

Så får man utgå från det och se vad som händer.


Synd bara att han inte kommer träffa lilleman lika mycket eftersom han jobbar som han gör.



Nu måste jag ta Linus för han slog på ps3an nu och ger sig inte att sluta pilla på den. Man måste slå lite på tvn också.. Bara för att..


 
 
Theres

Theres

6 mars 2009 18:40

Förstår dig! Vissa av dina problem känns igen här hos oss också men du verkar ha det ändå värre =( Tråkigt att det ska vara så. Finns här för dig vännen. Kram

http://tessisheaven.blogspot.com

 
helen

helen

7 mars 2009 08:49

det där känner jag igen så himla väl,
min karl är likadan, är jag hemma i sundsvall 2 veckor, när jag kommer hem har han inte diskat, inte tvättat och inte tagit upp posten.
hopplösa kräk :)

förresten, har jag förlagt din msn,
så gimme :)

http://helly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 april 2015 19:33


 

Av Jessica - 18 mars 2015 18:24


  Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen älskade Agnes!   ...

Av Jessica - 16 september 2014 08:53

I lördags somnade min faster in. Det är så overkligt. Jag har svårt att förstå, finaste faster. Vila i frid. <3 ...

Av Jessica - 8 september 2014 21:19

Idag somnade min farfar in. Det var på ett sätt väntat, sedan en kort tid tillbaka har han varit dålig så jag förberedde mig hela tiden för det här. Men ändå kändes det lika tungt som andra gånger när pappa ringde mig. Nu får farfar frid, han får tr...

Av Jessica - 30 augusti 2014 10:29


Den här veckan var det inge så bra start på dagis för Agnes. Hon har varit ledsen varje dag och hon har inte velat gå dit. När jag har kommit för att hämta henne så har hon sprungit till mig och vill hem direkt. Jag tror att det har blivit fel för ...

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards