Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jessica - 2 augusti 2009 20:43

Vi åkte iväg till Stöde marknad. Köpte munkar, renkorv och mamma ville ha lite godis så de köpte vi åt henne. (=

När vi kom hem så bestämde vi att vi skulle dra och bada eftersom  det var så fint väder. Jag ringde mamma för att kolla vart hon var och jag flirtade lite med henne så hon tog lilleman en liten snabbis.

Vi slängde oss i sjön när vi kom dit och höll på att dö! Shit va kallt det var. Inte helt olidligt men inte så super långt ifrån ändå. (;

Man blev nog mest chockad bara för man trodde att det skulle vara mycket varmare än vad det var!


Sen hämta upp Linus och laga mat.. Blev spagetti och köttfärssås! Var så gott så man åt så man höll på att spricka. Var hemskt jobbigt mätt man blev.

Nu ska vi spela lite tvspel och bara slappa.. Imorgon ska pojkarna åka hem båda två. Kommer bli sjukt tomt här hemma utan dem..


Justja, vi har typ någon form av vattenläcka i badrummet, blir så less och jävlar om det inte går att göra något åt och om det kommer kosta skjortan. Då säljer jag lägenhetsjävlen fortfare än bara den!

Nu ska jag göra lite annat 

Av Jessica - 2 augusti 2009 09:46

Ny dag ny tag och mera regn. Helt makalöst att det regnar, det skulle bli fint väder i helgen! 

Nästan alla är vakna här och har varit vakna ett tag, den ende som försöker sig på att sova lite är Robin. Däremot så går det inte så bra för vi håller på att väcka han hela tiden. Det är nämligen dags att kliva upp och duscha så vi kan äta frukost innan vi ska åka. Vi tänkte försöka hitta på något utomhus idag!


Linus sov från 22:15-8 imorse! Underbara son!! Jag hoppas lite att det håller i sig nu! Han har varit så duktig ett par nätter så det borde fungera nu. Han är duktig på att sitta på toan och kissa också. Men det kommer nog ta tid att få honom att förstå att han ska kissa där och inte i blöjan.. Men det är värt att kämpa, kämpa och kämpa. 


Precis när jag sitter och skriver nu så sitter Linus i Rickards knä och kramas med honom. De är så söta. Linus blir dessutom så ledsen när han upptäcker att någon av pojkarna inte är hemma här när han är det. Lite roligt att se. (;


Nu ska Robin få kliva upp, vare sig han vill eller inte. 

Av Jessica - 1 augusti 2009 20:52

Ibland funderar jag på om jag måste typ slänga ut fredriks jävla dator. Helt sjukt att han inte kan ha ett normalt liv om han inte får spela hela tiden han är hemma. Jag tar ju hand om Linus hela tiden och han märker inte ens om jag tex är på toa och Linus börjar gråta. Han slog nästan sönder munnen förut idag men Fredrik såg det inte ens.. Linus har feting fläskläppen och ett ganska jobbigt sår på underläppen men Fredrik hade inte ens märkt det..

Bara att det var blod överallt på tröjan och i hans ansikte.


JAg minns inte ens när vi gick och la oss i ungefär samtidigt eftersom Fredrik bara ska spela ett par timmar till medans jag går och lägger  mig. Han kan ju sova sig igenom nätterna för han hör ju inte när Linus vaknar och gråter. Så sånt är drygt som bara den...


Synd bara att det är jobbdatorn han har hemma annars hade jag nog slängt ut dator för längesen. Nu är det bara bita ihop och forsätta bli arg och elak på honom så kanske han slutar någongång 

Av Jessica - 1 augusti 2009 20:19

Gud vad det regnade idag! Har regnat hela dagen känns det som. Jag har tvättat och tvättat idag, eller inte riktigt. Bara undertiden som Linus sov för sedan drog vi till morsan. Det var jag och Linus som var dit och hälsade på och kände in oss i hennes nya lägenhten. Vi konstaterade att vi skulle trivas där för det var lika skönt att ligga på soffan och titta på tvn och nästan sova. Linus var ju tvungen att försöka klättra ner i badkaret också så jag fick klä av honom och låta han bada där. Så han har godkänt lägenheten. (;


Fredrik kom och hämtade oss efter ett par timmar, körde till granlo så mamma fick hämta all mat hon hade i frysen hemma hos min morbror, sen hem till mamma med maten och henne. Sen hem och laga mat åt grabbarna här hemma. Det blev ostskinksås här hemma åt dem. Verkar som de tyckte om det för det tog helt slut och jag gjorde verkligen jätte mycket! Linus tycker om spagetti har vi kommit på!! Han åt hur mycket som helst fast han hade ätit sin middag en timme innan!


Vi sitter och kollar på sommarkrysset nu och vi tänkte väl bara slappa framför tvn idag och kanske äta lite godis!

Undra om det finns något att se idag eller om man kanske ska försöka se en film. Film brukar alltid gå så dåligt för oss eftersom lilleman är vaken så länge och sedan orkar man inte se eftersom man måste sova så tidigt för att orka med. Linus sov inte middag igen så nu hoppas jag han sover lite mera inatt. :P

Hålla tummarna kan man alltid göra och hoppas lite!! 

Av Jessica - 1 augusti 2009 09:43

Shit vad tiden går fort. Snart är sommaren helt över och alla semestrar är slut och skolorna börjar igen.

Linus chockade oss och sov en hel natt igen! Helt underbart, han gick och la sig runt 22:15 och vaknade 6:20! Kommer knappt ihåg när det var han sov en hel natt sist. Jag hoppas lite i smyg att det håller i sig, man blir så trött när man måste vakna 3-4 gånger varje natt för att försöka få honom att somna om igen. Jag går ändå och lägger mig runt 23, oftast har jag somnat innan det och för det mesta brukar jag göra mig i ordning för natten samtidigt som Linus gör  det.


Just nu sover R&R igen, men det ska det  bli andra bullar på snart! Jag tänkte nämligen väcka dem och få upp dem ur soffan/madrassen väldigt snart. Tänkte väl mest ta och skriva klart här först bara..


Idag vet jag inte vad som händer, ser inte ut att vara sånt jätte trevligt väder. Tänkte väl åka förbi morsan sedan och se hur mycket hon har fått ordning på lägenheten. Hennes karl åker hem till Tunisien i en månad idag också, det betyder att man kan hälsa på henne när man vill framöver ett tag och dessutom så kanske finns det lite mera möjlighet till att hon kan vara barnvakt en kväll eller två så man kanske kan hitta på något utan barn. Då kanske man kan gå på bio på kvällen! ooh, mysigt. Det måste jag försöka få till.

Vi har nämligen väldigt svårt att få barnvakt på kvällarna, ingen som har tid eller lust på kvällarna.. Lite tråkigt för det mesta men sånt som händer..


Nu ska jag väcka pojkarna och se om vi får något förslag på vad man ska göra idag! 

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards