Jessica ღ Linus ღ Agnes ღ Fredrik

Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica - 18 februari 2010 22:11

Det blev att jag inte gjorde något alls idag! Det har varit riktigt skönt faktiskt, plockade bara ur diskmaskinen men inget mera. Har inte tvättat eller vikt ihop den torra tvätten.

Linus var på ett halvt okej humör när han vaknade men så fort man säger nej eller nåt sånt så är det ett jävla liv!

Han blir helt hysteriskt, det som är lite roligt är att jag har alltid varit hård när jag har sagt nej för då har det varit nej!

Tänker inte ge mig nu heller, utan jag tänker fortsätta säga nej och hålla mig till det. För jag vet att det kommer underlätta senare i livet.


Det snöar fortfarande ute, det ska nog komma mycket mera snö också.

Var upp till mamma nu på kvälls sidan, fick tag på en tjockkofta som jag kan ha under västen. Kan inte ha min vinterjacka längre, går inte alls att stänga och när det är kallt ute behöver jag stänga för magen för annars får jag ondare.


Inatt har vi sovsällskap här hemma, Jens ska sova här inatt, han ska få sova i Linus rum på en madrass och Linus har fått flytta in till vårat sovrum där vi har spjälsängen ännu. (=

Orkade aldrig att skruva isär den när Linus fick den andra sängen. Och den får inte plats i förrådet ståendes som den är.

Men det var tur att vi inte skruvade ihop den helt enkelt!


Nu ska jag spela lite mera wii och sedan gå och lägga mig i normal tid. (=

Av Jessica - 18 februari 2010 09:20

Linus tyckte det  var morgon straxt efter kl 7 imorse. Var rätt okej eftersom jag har sovit rätt okej inatt.  Linus hade svårt att somna igår igen som vanligt men han sov ändå hela natten.

Han är jätte trött just nu men han ska få hålla ut till efter lunch ändå, han vaknade på helt fel sida också så allt jag gör fel ändå. Ska han ha något och jag ger honom det så är det fel, skriker och kastar iväg allt. Låter jag det vara så slänger han sig på govlet och bankar huvudet i golvet och ligger och sparkar och skriker som en gris där.


Blir en mycket intressant dag det här!


Det snöar idag igen, inte lika mycket som igår men ändå! Är så less på allt skit här hemma också, man plockar och städar hela dagarna men det märks knappt efter Fredrik har kommit hem. Förstår inte hur det kan bli så, men han och Linus är precis likadana, de håller i en sak, lägger den saken på ett ställe, hämtar en ny och man ber dem ta undan så lägger de saken bara på nästa ställe så jag får gå efter och plocka och lägga tillbaka på den på rätt ställe.


Ett bra exempel på vad Fredrik gör när han har packat upp en påse eller något sådant är att slänga påsen på diskbänken och låta den ligga där tills jag tar bort den. Sakerna han plockar ur lägger han ofta där också, om det inte är en kylvara för det kommer han då ihåg att lägga in som tur är! Men är det något som ska in i skafferiet eller någonannanstans då ställer han det bara på diskbänken. Så man blir så less när man kommer in i kökte och hittar det så jätte ofta.


Små saker som man blir tokig på, men vissa dagar känns de mycket större än vad de är. Känns så meningslöst att försöka hålla ordning här när det är så här jämt.


Känner mig också extremt stor, vill bara föda ut ungen nu så det är klart! Kanske lite väl tidigt men ändå, nu räcker det med att vara stor och inte kunna röra på sig hur som helst för magen är bara iväg hela tiden!

Av Jessica - 17 februari 2010 09:30

Det toksnöar idag! Behöver väl inte säga så mycket mera?

Linus känns förrsten lite varm så jag tänkte vänta lite och sedan ta och kolla tempen på honom. Ibland är han bara fruktansvärt varm utan att ha feber men ibland kan han överraska med feber bara så där. Han har dessutom inte gjort så många knop nu på morgonen så man är lite brydd. Eftersom min son ofta har eld i baken och är mer på väggar och tak än på golvet. :P


Just nu upptäckte jag att mina  blommor vill nog ha lite vatten. De börjar slokna och det är väl ändå ett bevis på att lite vatten vore behövligt?


Idag när Linus sover på dagen så tänkte jag krypa ner i badet! Det bestämde jag mig imorse när jag vaknade och var så stel och hade ont i hur många leder i kroppen som helst.

Har även upptäckt att jag har börjat få jätte ont i mina höfter. /= Förstår inte varför jag har fått det helt plötstligt, ryggen förstår jag eftersom den  är paj sen tidigare och så och nu är det nästan riktigt framtungt. Det är ett under att man tippar framåt så fort man står upp.

Det är grymt jobbigt med ryggen och höfterna faktiskt. Trodde att det skulle gå över igår när jag la mig men jag kunde inte ligga på sidan för höfterna värkte så hemskt, sen kunde jag inte ligga på ryggen för både ryggvärken och magen gjorde ont när jag låg så. Så jag hittade världens konstigaste ställning så jag lyckades somna ändå efter ett par timmar. För att sedan vakna och fick kramp i benen. (;

Var riktigt jobbigt inatt!


Linus gnällde och knydde som en liten hundvalp runt 5 imorse, lyckades få honom att somna om utan välling som tur var och sedan så var det morgon exakt kl 07:30! Kalas säger man!!


Undra vad man ska hitta på att göra idag? Ska man bara vara hemma och slappa och mysa eller ska man försöka hitta på något?

Har Linus feber så är det väl inget att prata om, då blir vi hemma. Men är det inge feber så vet jag inte alls vad jag ska göra.


Förrsten, visst är det härligt med barn  som har en helt egen vilja?!?

Folk pratar om 2års trots, misstänker att Linus har varit där sen han föddes! Underbara barn!

Av Jessica - 16 februari 2010 16:42

Fick sällskap till semlan. Hade tänkt att ta mig bort till mamma och Sofia och fika där, men då jag pratade med mamma så bestämde vi att de två skulle komma hit och så kom jag på att jag skulle bjuda Nillan på semla också eftersom hon har varit så snäll och hjälpt mig en massa!


Nillan kom när Linus sov, väckte honom för han inte skulle sova så länge! Sa att vi hade besök och att det var någon han tyckte om, då klev han upp men ville bli buren in till tvrummet. När han såg vem det var så sa han Illan och så blev han glad. (=


Sofia och mamma kom efter en liten stund och sedan blev det fikamys och massa surr. Linus smakade grädden men höll på dö, han tycker då inte om grädde. :P

Han åt iaf upp yogurthen och höll sig till den och några majskrokar. Man måste få lite gott när vi andra sitter och smaskar tok goda semlor!


De 3 gick nyss och lilleman och jag slog oss ner i soffan en liten sväng innan det är dags för middagen. Tror Linus ska få spagetti och köttfärssås till middag, jag ska äta när Fredrik kommer hem från jobbet. Per ska hänga på att äta idag också! Vi ska äta färskpasta, med kycklingmangorya idag! Åh, jag längtar till maten, det bara vattnas i munnen på mig så fort jag tänker på det. Var så längesen vi åt det nu!! :D


Kanske ska ta fram kycklingen och börja tina den. Vore ju lite bra kanske.

Av Jessica - 16 februari 2010 09:02

Igår när Fredrik hade slutat åkte vi upp till mamma, lämnade Linus där en liten sväng så vi fick åka och  storhandla helt själva. Vilket var guld värt!! Var helt fantastiskt skönt att det gick bra, även att Linus sa hejdå till mig nästan på engång vi kom in till mamma. Jaha, här är man bortbytt för mormor och Sofia liksom. (;

Riktigt skönt är det att veta att det finns ett ställe man kan lämna honom utan att han blir ledsen och inte ens bryr sig att vi går. :P


Igår var nog den största veckohandlingen på länge, var tvungen att köpa alla basvaror den här gången också. Förstår inte att allt tar slut precis samtidigt här hemma. Allt från pasta till toapapper och tvättmedel tar slut exakt samtidigt mer eller mindre. Höll även på att glömma tandkrämen men kom ihåg den i sista sekund! Det var lite skönt för tandkrämen hade inte räckt åt mig och Fredrik idag. (=


Sen åkte vi hem med alla varor, Fredrik fick bära hur mycket som helst för jag hade ont så jag ville inte bära alla tunga saker. Plockade in allt i skåp och kyl/frys, sen  hem till mamma. Väntade där en stund tills Per kom till Sundsvall igen. Då åkte vi och plockade upp honom på tågstationen och sedan hem till oss och så spelade vi lite wii och umgicks litegranna.

Fredrik körde hem Per och Linus och jag myste för kvällen.

Linus somnade snällt igår, behövde inte gå in till honom hur många gånger som helst. Däremot så vaknade han 05:40 och skulle promt ha välling!


Han somnade om och sov till 7:50!!! Lyx! Fredrik tyckte nog det var skönt eftersom han inte har börjat jobbet ännu. (;


Nu ska jag och Linus kliva upp, vi har inte gjort det ännu! Här har vi legat i sängen och tittat på barnkanalen och myst massa tillsammans under ett täcke. Vill lillekorven gonas så är det bäst man passar på eftersom det inte är alldeles för ofta det händer!

Av Jessica - 15 februari 2010 09:34

Helgen har gått så otroligt fort så det är nästan lite tråkigt. Det är väl lite tur att endel veckor bara rusar fram också så de tär helg väldigt snart igen.  :P


Idag är det bara 53 dagar kvar till bf. Blir intressant och se om den här bebisen tänker komma ut där omkring, stannar kvar eller inte har tid att vänta tills den dagen. (;

Men som sagt, vägrar nästa gå över tiden, bebisen kan inte födas på Linus dag! Det går jag inte med på, då kniper jag hellre allt vad jag kan. :D


Igår när vi hade ätit frukost kom vi på att vi skulle gå ut med Linus och se om han ville åka skridskor. Klädde på oss, tog på Linus allt, hjälm och skridskor skulle på tyckte han. Sen bar Fredrik ut honom genom porten och till planen som är spolad på gården. Fredrik håller i lilleman i händernna och går runt och Linus skrattar och njuter. Och skriker mer mer mer och kiknar av skratt. Var så mysigt att se att han tyckte om det, sedan kom bestämde mannen fram. Hans vilja var då att han skulle åka själv. Han lyckades stå själv på skridskorna och det fattar jag inte att han klarade av! Det som inte gick bra var att han försökte gå som vanligt så han dundrade ner, då skrattade han bara och skulle upp igen. Han var duktig ändå! Inte något gnäll och skrik mer än när han inte kunde göra allt själv.


Efter det blev det en liten tur upp till Maria, fikade och surrade lite där och så. Sen blev det hem för lunch och Linus fick sova ett tag. Efter sömnen så ringde vi mamma och Sofiia, klädde på oss. Plockade upp dem på Navet för de hade kommit med bussen från Birsta.

Hem till mamma och så byttes det om, sen drog vi upp till sidsjön och mamma, Sofia, Fredrik och Linus åkte madrass och snowracingen! Linus tyckte det var skoj att åka ett par gånger sen så lekte han och jag i snön medans de andra fortsatte att åkte.

Har knäppt lite kort men jag måste ordna så jag kan lägga upp dem.

Det har blivit något knas när jag ska föra över dem så jag tror jag måste  vänta tills Fredrik kommer hem så jag inte förstör något! :D


Vet inte riktigt vad som händer idag, blir nog bara att ordna här hemma, har inte blivit så mycket gjort nu under helgen. Har mest bara låtit det vara. Har inte ens tvättat något så det ligger jag efter med! Det är bara diskmaskinen som har fått gå på som vanligt under den här helgen, mer har det inte gjorts.

Ska väl se om Linus och jag ska ta och städa i hans rum och så. Skulle behövas dammtorkas i bokhyllan där inne och så.

Det blir det nog! Borde dammtorka i sovrummet när jag ändå är i gång också, de är de två rummen som inte brukar dammtorkas så ofta som överallt annars..

Av Jessica - 13 februari 2010 23:00

Varit till mamma en sväng idag..

Sen efter mamma så åkte vi till Sara och Pierre en liten snabbis, Linus blev endast lite blyg också!! Ursäkta, när blev du blyg liksom?

Tokiga unge. (;

Sara fick sin fina present av mig, en rosa lampa. Linus kunde uppföra sig rätt bra där som tur var, var inte och pillade på allt men han hade säkert kunna gjort det om vi hade varit där lite längre.


Idag fick Linus en jätte fin hjälm av sin farfar och Maggi!! Världens snällaste att de köpte en åt honom! Nu ska han få testa skridskor och så ska vi åka pulka som bara den! Han är lite små rolig med hjälmen, han ska först ha den på sig, sen ska jag försöka tvinga på den på mitt huvud. Går dock inte så bra men han försöker.


Kl 23 sov inte Linus, han har legat i sängen och grejat på i nästan en timme utan att ha klivit upp eller ens ropat på oss. Blev lite chockad när vi upptäckte att han var vaken fortfarande. Var helt säker på att han sov. (;


Imorgon är det söndag, alla hjärtans dag. Vi firar inte det så jag har ingen aning vad vi ska göra egentligen. Beror väl på väder och vind också på vad vi ska hitta på att göra. Vi ska upp till Maria och Johan en sväng iaf, Maria har ju inte träffat Linus på jätte länge så hon ville att vi skulle komma en liten sväng. Så vi kan hoppas på lite fika då! (;


Av Jessica - 12 februari 2010 09:44

Var ju iväg på ultraljudet igår, de mätte och mätte och mätte och mätte mera och mätte lite till. Och det kollades och kollades och kollades, kom fram till att barnet är bara 3% och det är inte så farligt just nu.

Hade inte så där jätte mängd fostervatten men om det fortsätter växa kan det bli riktigt tungt.

Vi träffade en överläkare efteråt och hon pratade om varför jag  var där, eftersom mitt sfmått är så extremt stort. No shit sherlock? Det visste jag inte redan?

Det var de hon sa, att de ville ha koll eftersom sfmåttet var så stort. Men jaha? Det kunde man räkna ut själv och jag har då fått mera förklaringar och sånt av barnmorskan än vad jag fick där uppe iaf.


Justja, vi frågade om vi kunde se könet den här gången eftersom det inte gick sist, fick då svaret: Jag kollar inte efter sånt.

Sen var det inget mer än det, tyckte att hon som gjorde ultraljudet var snorkig som bara den. För först när vi kom sa hon, ja du är ju här för magen inte har växt något utan det har väl stannat upp?

Nje, tvärtom är det sa jag och att det var för vi skulle kolla hur mycket fostervatten som jag bar på.

För det är det jag och Katarina har pratat om och magen har inte stannat upp utan bara växt på.

Kvinnan blev iaf skitsnorkig då och typ bara surade ihop totalt. Sen när vi ställde lite frågor svarade hon knappt.

Jag önskar lite att jag hade fått hon som jag har haft de andra gångerna jag har gjort ultraljudet så man inte hade behövt känna sig så obekväm när man låg där.

Även att hon lyckades kleta ner mina byxor jätte mycket med det där slemmet hon smetade på magen. Frågan är hur hur lyckades eftersom de var så långt nere.. Men men.. Nu är det inte länge kvar tills jag ska till Katarina, ska prata mera med henne om allt då. Det känns bättre..


Skulle försöka klämma in en tid till Sara igår också, gick åt helvete och inte blev det bättre att mobilen är helt mupp och lite till. Men nu har jag bytt tillbaka till min egna mobil så jag hoppas att den vill fungera som den ska! Ska höra om Sara har tid något i helgen, annars kan jag svänga förbi där bara och lämna paketet till henne ändå! Hon måste ju få sitt paket!! :D


Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, blir väl att vara hemma och dona och pyssla lite. Skitfint väder är det idag också! Alldeles blått och strålande sol ute! Synd att vagnen inte är hemma, då hade man kunnat röra på sig lite längre än om man bara har snowracingen. Vilket jag inte heller har hemma!!! Åh, varför lämnar man saker i en bil när man bara har en bil i en familj?!!?!?!? Skulle visserligen kunna ta bussen ner på stan och hämta sakerna ur bilen..


Nu ringa mamma och prata lite med henne. Jag har ont i min mage idag igen, dessutom hemska sammadragningar...

Per skrämde nästan livet ur mig igår när han började surra om att jag kanske föder snart!

Här ska inte födas snart! Visst kan den kolla lite före, så där straxt innan slutet på mars vore inte helt fel. Då blir det inte så nära Linus födelsedag heller. Hemska tanke vore det om man gick över tiden och fick Agnes/Anton på Linus födelsedag! Nej, det går bara inte!!

Presentation

ღ Linus + Agnes = Kärlek ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards